42. Színház

42. Színház

ÚJ FÜGGETLEN TÁRSULAT ALAKULT

VILLÁMINTERJÚ FOGARASI GERGELLYEL

2016. május 01. - 42. Színház

Fiatal, független színházi alkotókból áll a nemrég megalakult 42. Színház.

grupp_cover.jpg
A társulat első bemutatója az idei POSZT-on is vendégszereplő Összkomfort volt. Most egy kortárs izlandi vígjátékot, Arni Ibsen Mennyország hátulról című darabját rendezi Fogarasi Gergely, a társulat vezetője. A rendezővel színházalapításról, Y generációról, színpadi terekről, hunglish-ról és jövőbeli terveiről beszélgettünk.

"Nem filmeket akarok csinálni színpadon. Egyáltalán nem idegen tőlem a színpad világa. Gyerekszínészként kezdtem, 1996-ban felvettek a Színház- és Filmművészeti Főiskolára, ahová egy évig jártam. Írtam egy dolgozatot a főiskola strukturális szerkezetének megváltoztatásáról angolszász minták alapján. Azonnal kirúgtak. Ezt követően a Radnóti Színházban léptem fel és csak ezután kezdtem filmezni. Elég sok rendezővel dolgoztam, hogy tudjam, rendezőként mit nem szabad csinálnom. Azt, hogy mit kell, még nem biztos, hogy tudom, de hogy mit nem kell, abban egész határozottan biztos vagyok. Nem vagyok “filmes” színházi rendező, bár vannak olyan projektek, amikben használtam spéci világítást, videó technikát. Inkább olyan típusú kattogásom van, hogy ha megcsinálok valamit az egyik műfajban, azt hogyan tudom továbbvinni a másikban. Úgy hogy már gőzerővel dolgozunk az Összkomfort forgatókönyvén. Most adjuk be a Filmalaphoz."

Teljes cikk a szinhaz.hu-n:

A bejegyzés trackback címe:

https://szinhaz42.blog.hu/api/trackback/id/tr728678610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása